7 Mart 2013 Perşembe

Top eleven düşük kalitedeki takımlara neden yeniliyorum?

Top eleven düşük kalitedeki takımlara neden yeniliyorum ?


Bu konu ile ilgili çok fazla soru aldığımız için biraz üstünde durmak istiyorum. Öncelikle top eleven football manager oyunu tek kalıpla sınırlandırılmış, bir tek taktiğe, stratejiye, bölgeye veya oyuncuya bağlı bir oyun değil. Hatta şöyle ki top eleven yazılımcıları da bu oyunun günümüz futbol oyununu yüzde yüz yansıtmadığını, oyunun kendine has özelliklerinin olduğunu ve bunu kullanıcıların keşfetmesi gerektiğini belirtiyorlar, hatta oyunun eksiklerinin de farkında olduklarını söylüyorlar. Zaten oyunun kendine has özellikler barındırması bu oyunu normal football manager veya benzeri oyunlardan ayırıyor. Bana göre oyunun en büyük açığı belirli bir sistem oyunu oynayan takımların sistemsiz, gelişigüzel ayarlanmış takımlara yenilmesi ve bu durumun bazen sinir bozucu bir hal almasıdır.


  • Asıl konumuza dönecek olursak, eğer sizden daha düşük kalitede bir takıma yeniliyorsanız bunun birden çok nedeni olabilir. Sık sık bu durumu yaşarsanız öncelikle sırasıyla şu soruları kendinize sorarak takımınızı gözden geçirmenizi öneriyorum.

  • Sisteminiz takımınız için en uygun sistem mi ? Daha farklı bir dizilişle oynayabilir miyim? Top eleven en iyi diziliş hangisidir?

  • Oyuncu kalitem yeterli mi?

  • Takım emirleri sistemime uygun mu?

  • Oyuncularımı en iyi oynadıkları bölgede oynatıyor muyum?

  • Korner, serbest vuruş, penaltı atıcım ve takım kaptanım belli mi ?

  • Bilet fiyatlarım uygun mu?

  • Takımımın kondisyonu ve morali iyi mi ?

  • Takımdaki oyuncular arasında ara sıra rotasyona gidiyor muyum?

Eğer bu soruların hepsinin cevabı evet ve siz hala yenilmeye devam ediyorsanız oyunu bırakın diyorum. Yenilmeden kasıt devamlı bir yenilgi serisi tabi ki.



Top eleven düşük kalitedeki takımlara neden yeniliyorum?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder